Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Nytt hemma

Av Martina - 21 september 2009 16:14

Eller nytt är det väl inte egentligen, men ändå.


För ett långt tag sedan loppisfyndade jag en planch som har legat och läntat på ram. Tycker så mycket om saker som är fin aoch "lärorika" på en gång. Och annat kan man väl inte säga om den här:

 

Inte tänkt att vara nån direkt lära-läsa grej, det kan vänta några år. Lillan har dock redan varit och påpekat att är finns både Linus och Apans och hennes egen bokstav med :-)

Höstig och dant är det också, så passar ju med årstiden.


Maken hittade ett bokstöd på det stora blå, som passade så bra här hemma hos familjen B.

Blev dock en ljuslykta av den istället för bokstöd. Placerades i hallen och får lysa upp det trista utrymmet på kvällarna. lite lagom dunkelt sådär, så man ser vart man går, men slipper se tråkomgivningen ;-)

 

Kan man ju ana den svarta pryllådan brevid också. Den tjänar sitt syfte för mig, maken envisas fortfarande med att lägga saker brevid istället. Alternativt är de så stora att de inte får plats iaf.

Blev lite roligare med svarta konsoler till hyllan också, lite mer attityd är de hiskeliga vita plåtiga som var innan. Jag har till och med lyckats att plocka bort plasten kring hyllplanet nu, så känner mig jätteduktig *ironisk*.

Så nu är det bara resten av konsolerna som ska upp (efter de har köpts), och hyllplan som ska målas (också efter de blivit inköpta) och sen kanske det ser riktigt bra ut. Då är bara frågan hur man löser förvaringen på hyllorna iom att de blir ganska smaka, de gammla korgarna funkar knappast.


Nåväl, man får väl se vart det hela slutar. Nu tycker maken iaf att jag ska sluta knattra här och istället laga middag. HAn får dock vänta ett tag till. Men HUR kan karln ALLTID vara hungrig?



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards