Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Oledig ledig dag

Av Martina - 11 september 2009 22:44


Normalt sett är jag ledig på fredagar... Skönt med långhelg!

I förra veckan så ringde dock jobbet flera gånger och undrade om jag inte kunde jobba fredag också, för det var någon som "absolut ville ha besök" (Läs. Inte kunde någon annan dag).


Så idag, på fredag, min normalt ledig adag så jobbade jag. Dock bara 1 timme effektiv tid. Det i sin tur innebar dock 2½ timme resa, så det blir ju en del tid ändå. Men i förmiddags stuvade jag in familjen och fick iaf sälskap på resan. De verkade så nöjda så med att hälsa på en av makens barndomsvänner, så de led ingen nöd på att jag jobbade.


när vi ändå var på flykt hemmifrån så passade vi på att göra oss en "heldag" av utflykten. Så i Säffle av alla ställen, stannade vi och kikade i lite trevliga butiker, och gick och strasade. Vi åt super nyttig (not) lucnh på Sibylla och matade en anka. Lillan skulle bjussa på hamburgerbröd och pommes. Dock var hon lite oförsiktig när hon sträckte fram pommes på den minst sagt orädda ankan - så hon blev biten i fingrarna. Hon tjöt i högans sky ett långt tag! Inga märken i fingrarna dock, så hon blev nog mest rädd, även om det nog gjorde ont också. Efter det så höll hon ett förmaningstal till ankan (läs anden) om att han minsann inte skulle få några fler pommes av henne - så det så!


Sen tog vi en tur och hamnade i en krimskramsaffär där jag förälskade mig i det mesta till hemmet, och lillan i alla leksaker. Även maken fastnade i leksakerna iofs, så de var ju klart fina. Vi höll dock hårt i pengarna och köpte inget. Istället blev det Lindex och jag kunde inte mostå att köpa en tunika som lillan förälskade sig i, med katter på. Även en liten mjukisälg lyckades hon fjäska till sig, på pressbyrån.


JAg försökte göra en deal med lillan när jag köpte älgen till henne om att "inte säga nått till pappa", som just då var på toa. Det första ungen gör när maken kommer från toa är att utbrista "Titta pappa vad jag fick av mamma, en ÄLG!!!" Den kan inte hålla en hemlis den inte.

Hon sonade dock fort för sitt misstag genom att utbrista ett stort och hjärtligt "tack mamma, äl(s)kar dig, du (S)NÄLL". Smälter man ite då så smälter man aldrig... Jag smalt, som en glass i en bastu!


På vägen hem stannade vi också till vid Grön ko och fikade. Nog för att jag är stadsmänniska, men oj, om jag hade haft ett hus som stationen i Värmalnds-Bro, ja då hade jag gärna bott på landet. Hur mysigt som helst, och gott fika dessutom. Lillan var dessutom helt i lyckarus på hon fick beställa själv. "Kokladboll och ett gas mök tack!" Sötungen.


Kort sagt så hade vi en rätt skön dag, med lite stress och mycket "gå runt med ett leende på läpparna och bara trivas dag". Fler sådana dagar till folket! (läs: MIG!")



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards