Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

En trevlig kväll

Av Martina - 29 mars 2009 13:14


Igår var lillans fadder och hennes pojkvän här. Vi hade bestämt oss för middag, och var här för att förenkla med lillan. Dock så stod de för middagen och vi desserten. Så Det var bara att slå sig ner på en stol och sitta och snacka lite och se på när de rotade runt i vårt kök och lagade mat.

Marinerad fläskfile med kyftpotatis och zucchini och totatlåda, och kryddsmör.Det smakade ljuvigt!!!


Det var också helt underbart att bara så sitta ner och inte göra "nått" :-)


När de kom så sprang lillan till dörren och  hoppade av förtjusning. För att när dörren öppnades bli helt stel och klamra sig fast vid mig.

Men när ytterkläderna kommit av så försvann det hela och hon skulle bara leka med dem, vi hade kunnat gå och lägga oss utan att hon hade brytt sig :-D


Det är roligt att se när folk som inte har barn blir sådär riktigt "föräldralarviga" och kryper omkring på glvet och gör sig till på alla sätt ;-)


Iaf busades det massor med lillan och i lagom tid till maten var klar så var hon trött och ville lägga sig. Hon somnade dock ite, så vi turades om att gå in till henne under middagen. När vi ätit klart satte sig sedan hennes fadder vid hennes säng och läste saga i typ 20-30 minuter. Sen somnade hon. Inte för att jag har emot att läsa saga, men det var ändå väldigt skönt att inte behöva göra det själv, utan kunna stanna ute och bara vara sig själv, inte mamma :-)


När lillan hade somnat vid 20 (riktigt skaplig tid) så satte vi oss i soffan och drack kaffe och te och åt desserten. Jag hade bakat cupcakes, som fick mycket godkänt :-)


Det var jätteskönt att bara sitta och prata, skratta och retas :-)

De andra drack rödvin (vilket jag inte gillar) till maten, och jag drack vitt. Fick undervisning i hur man ska smaka på vin. Jag har aldrig gjort nåttliknande, jag dricker och är det gott så är det bra. Var en mycket annorlunda smakupplevelse att sörpla och gurgla och ha mig:-D


Iaf så gjorde vinet mig sådär precis lagom berusad, dvs hade full koll, men lite fnissig :-)


Alla var lagom dästa efter middagen och allt, så vi satt i soffan och gäspade och nästan somnade - vissa av oss :-)

Men jag somnade gott i sängen sedan, och sov kalas. Fick dessutom sovmorgon i morse. Lillan vaknade först vid 9-tiden (ny tid) och gubben gick upp med henne, så jag släntrade upp vid 10 :-D


Nu känner jag mig nästan som människa igen. Om det är för att sjukan är nästan över, sömnen, vinet, avslapningen eller annat - det låter jag vara osagt. Antagligen är det en kombination.


Iaf så insåg jag att vi nog trots allt måste försöka slita oss loss lite oftare och gå ut och äta, gå på bio, eller bara ha hemmakväll på egen hand. Kanske träffa folk lite oftare. Det börjar bli dags att bryta sig ur den här "alltid bara mammbubblan" :-)

Jag har inte lyckats än, så det är verkligen dags att ta tillbaka sitt eget jag också. Jag är ju tyvärr sådan där enkelriktad person så jag lägger alla ägg i 1 korg. Och nu har jag i 2½ år drygt varit gravidpest eller mamma. Nu vill jag vara bara jag ibland. Mamma är jag ju alltid oavsett :-)


Så, tack för en härlig kväll hörrni :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 29 december 2010 12:18

Eller?   Jag blir rent förskräckt när jag läser hur mycket och dyra saker folk öser över sina ungar i juletider. Inte mitt problem - folk får göra vad de vill, men visst väcker det funderingar.   Själv tycker jag att det blev lite väl många j...

Av Martina - 21 september 2010 16:05

ang det här med sverigedemokraternas intåg i riksdagen. Egentligen så tycker jag att det tagit på tok för stora proportioner bland folk, media och tja.. allt. Folk som normalt sett inte bryr sig ett skit, eller kanske ens röstar har starka åsikt...

Av Martina - 13 september 2010 10:07

Jag funderar ganska ofta över det. JAg är totalt stillös, eller så har jag en mycket bestämt kluven stil. När min far flyttade tog vi över hans köksbord, då vårt eget var lite halvfarligt ostabilt när man har en klättrig unge. Ett proktiskt furu...

Av Martina - 7 september 2010 10:26


i ett badrum!   Inte gör jag det iaf.     Det mesta har dock sin förklaring. Eller kanske inte. Det finns aen förklaring att de kommit dit, men inte varför de ligger kvar.   Jag håller på att byta badrumsskåp. Nått som inte är helt enk...

Av Martina - 3 september 2010 11:19

Undra varför jag inte har bloggat på så länge?! Kanske var det sommaren som kom ivägen. 10 veckor hemma med lillan på heltid - då blir det mindre tid kan jag lova.   Så nu kan jag passa på att hylla dagis - jag får massor gjort när lillan är iv...

Ovido - Quiz & Flashcards