Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Martina - 18 mars 2009 09:41


Varför?


Själv så föredrar jag "vardagsbloggar", som inte handlar om nått speciellt, utan vardagen i stort, framför renodlade "titta här bloggar. Och då vare sig det handlar om: "Titta här vad: dyra kläder jag köper/stort hus jag bygger/många flotta saker jag äger" och vad det nu kan vara.


Jag gillar kompelxiteten i bloggar med "barnet har ont i magen/jag drattade på ändan/jag har lagat kycklinggryta/varit på promenad" eller gud vet vad det kan vara. 


Dessa bloggar är ändå av ondo. De ger mig sådant fruktansvärt mindrevärdeskomplex.


För att ge exempel på hur det kan funka:  ( = är min reaktion)

"Idag var vi ute och gick i det fina vädret jag och x" = skithurtigt att vara ute och gå, jag borde röra på mig... Och vad fuskigt att du har någon att var ute och gå med :-(

"Min man kom hem med blommor" = Va?? Gör karlar sånt? Vad fan har jag fått tag i för bottenskrap? Får minsann inga blommor.  Å man, vad fuskigt att du har "fått" gifta dig....

"Kikade in på jobbet en sväng med kotten på armen" = Seriöst,hur kan man lyckas hinna utbilda sig, skaffa ett bra jobb och ha gift sig och ha fått barn - vissa får fan allt :-(

"Pratade med x i telefon idag, och skrattade så jag tjöt" = prata i telefon, vän, skratta?? Vad är det? Jag har telefonskräck, inga vänner  och har så dålig humor att jag inte skrattar åt saker


Ja typ så. Det jag skrev nu är ju bara påhitt taget ur luften - men det är EXAKT så mina tankar går. Skitlöjligt.

Jag vet inte vad jag gör åt det heller, försöker att inte fästa mig vid tankarna och inse att de är löjliga (och felaktiga), men det går inget bra.


Jag är dömd att för evigt leva med mindrevärdeskomplex?

Ovido - Quiz & Flashcards