Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Martina - 12 maj 2010 16:44


Det gör jag antagligen ganska ofta dock, så inget nytt i världen.


Idag gällde det en byrå. Vi har länge varit på jakt efter den perfekta byrån till hallen. Ett uppdrag som inte varit det lättaste då det är svårt med proportionerna. JAg har hittat min drömbyrå, men den kostade en hel del för mycket.

Snö:

 

Som motvikt till den mycket minimalistiska byrån så gillar jag ju även 50-talets design. Maken är inte lika förtjust i det hela, och fnyser ganska mycket åt många av mina fina fynd.

Idag hittade jag en byrå som kvalade in på nästan alla punkter i vad vi behöver i hallen, och med gångbara proportioner. Sen tilltalar ju designen mig också. Maken som inget vet om saken än lär inte bli lika förtjust i det estetiska.

 

Nu är ju frågan om han ens kommer att se det. och ser han det så har han glömt det om några dagar. Därav anser jag det vara helt rätt att uppfylla behovet och min smak framför hans.


Skulle vi dessutom vänta ut en lagom byrå i hans smak så får vi vänta för evigt.


Så det var dagens loppisfynd - en efterlängtad byrå för 125 spänn. Som hittat kallar jag det :-)



Ovido - Quiz & Flashcards